La carabassa, beneficis i propietats

La carabassa ens ve a anunciar el canvi de temps i estació… ja tenim la tardor aquí!

Per això us volem fer cinc cèntims dels beneficis, propietats i virtuts nutricionals que té aquesta hortalissa de temporada. En aquest post també trobaràs recomanacions per aquelles persones que és ideal consumir-ne (i el perquè), i algunes receptes variades, fàcils i originals per a cuinar-la!

La carabassa es caracteritza per a ser una verdura summament sana i saludable, a més de ser beneficiosa per a la nostra salut, és ideal en dietes d’aprimament per a ser molt baixa en calories. És rica en aigua, fibra i beta-carotè.

Tot seguit us fem un recull de beneficis i propietats que ens aporta aquest vegetal:

  • Té un alt contingut en vitamina A, B i C.
  • Conté minerals com ara el cobalt, boro, zinc, calci, magnesi, ferro i potassi.
  • Regula el sucre en la sang.
  • Les seves propietats depuratives ajuden a netejar l’organisme i a millorar problemes intestinals.
  • Els beta-carotens que conté (elements que proporcionen el seu color taronja), han demostrat ser molt importants per a la prevenció del càncer de pulmó, de pròstata, d’estómac i úter.
  • El seu alt contingut en antioxidants ens ajuda a augmentar les nostres defenses.
  • La polpa de la carabassa té un alt contingut en mucílags, que tenen una acció suavitzant i protectora de la mucosa de l’estómac. Per això és ideal per a casos d’acidesa d’estómac, digestions difícils o gastritis, ja que calma la irritació i dolor d’estómac. Afavoreix el trànsit intestinal, millora l’estrenyiment i no irrita l’aparell digestiu.
  • Prevé l’aparició de malalties reumàtiques degut al contingut d’àcid silícic de les seves llavors.
  • Ajuda a baixar la febre.
  • Redueix les diarrees.
  • Millora el problema de retenció de líquids, millorant problemes com ara la hipertensió.
  • Afavoreix el creixement dels músculs.
  • El seu alt contingut en fibra disminueix el ritme de la digestió, per tant, sacien. És baixa en calories i contenen un 90% d’aigua, fet que t’ajudarà a mantenir-te hidratat.
  • Protegeixen la pell. Les potencies neutralitzats de radicals lliures dels carotenoides presents a la carabassa ajuden a prevenir el càncer de pell i a mantenir una pell lliure d’arrugues (efecte antienvelliment). A més, protegeix dels danys produïts pel Sol.

A qui se li recomana especialment consumir-ne?

  • Gent amb sobrepès: com s’ha comentat anteriorment, és baixa en calories, és diürètica, depurativa i conté fibra.
  • Ens sacia: un 90% del seu contingut és aigua i fibra. Com que té un gust dolç, aixó ajuda a que no tinguem la necessitat de consumir altres dolços no saludables.
  • Gent amb estrenyiment: gràcies al seu contingut en fibra.
  • Problemes oculars: gràcies al seu contingut en vitamina A, beneficia a la salut ocular i ajuda a prevenir cataractes gràcies al contingut en luteïna i zeaxantina (dos antioxidants).
  • Prevenció del càncer: el seu contingut en licopens ajuda a prevenir el càncer de pròstata, pulmó, estómac i bufeta.
  • Durant l’embaràs: pel seu alt contingut en minerals i vitamines i àcid fòlic.
  • Per problemes a la pell: com ara eccèmes. A més protegeix dels rajos del sol.
  • Diabetis i hipoglucèmia: regula el sucre.
  • Excés de mucositat: ajuda a expectorar.
  • Problemes de l’aparell digestiu: protegeix l’estómac de l’excés d’acidesa i gastritis.
  • Problemes de pròstata: el consum de carabassa i de les seves llavors ajuda a prevenir i millorar problemes d de pròstata.
  • Paràsits intestinals: les pipes de carabassa són un remei molt antic per a prevenir i eliminar paràsits intestinals. És recomanable consumir a diari (unes 30 pipes) que, combinades amb les propietats laxants de la carabassa, seràn un remei eficaç per a nens i adults.
  • Malalties inflamatòries: com l’artritis o l’asma. La carabassa ajuda a reduir el dolor i la inflamació.

 

Les llavors (o pipes) de carabassa:

És un aliment molt nutritiu i amb uns beneficis excel·lents per a la salut. Són riques en magnesi, zinc, contenen àcids grassos Omega-3, són un aliment excel·lent per a la pròstata, poden millorar la diabetis, són molt beneficioses durant la menopausa o per a millorar els seus símptomes, contenen triptòfan (que ens ajuda a descansar), tenen efectes antiinflamatoris i, com s’ha comentat anteriorment, són un remei natural pels paràsits intestinals.

Les podem consumir directament crues o lleugerament torrades.

Les podem incloure als nostres esmorzars; en els puddings, iogurts, etc… a les amanides i a les cremes de carabassa i, també, podem preparar un paté vegetal o una salsa al pesto amb aquestes incloent-hi aquestes llavors.

Com les podem cuinar? Aquí us deixem un recull de receptes, originals, diferents i amb molt bona pinta que ens han semblat interessants!

Carpaccio de carabassa farcit de pit de pollastre amb reducció de soja i mandarina

14

Carabassa al forn

4

 

Crema de carabassa amb ou poché farcit de pernil serrà

12

 

Quitché de carabassa i verdures

9

 

Quitché de carabassa, gorgonzola i nous

15

 

Carbassó farcit de quinoa i verdures

13

 

 

Carabasses farcides

6

 

Lasanya de carabassa al forn amb formatge de cabra. Recepta vegetariana

2

 

Risotto de carabassa i gorgonzola

3

 

Orada farcida de carabassa, pernil serrà i ametlles

10

 

Pastís de xocolata i carabassa

16

 

Pastís de formatge i carabassa:

5

 

Galetes d’avena, carabassa i xocolata

7

 

Muffins de carabassa

19

 

Muffins de carabassa i xocolata

 

1

 

Webgrafia

https://www.natursan.net/calabaza-propiedades-y-beneficios/

https://mejorconsalud.com/descubre-las-propiedades-depurativas-de-la-calabaza/

http://misremedios.com/sustancias/calabaza/

http://medicinapositiva.com/lo-que-usted-no-sabia-10-beneficios-de-la-calabaza-para-la-salud/

http://cnnespanol.cnn.com/2014/10/31/6-sorprendentes-beneficios-de-las-calabazas-para-la-salud/#0

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s