Les avellanes, un fruit sec de proximitat amb beneficis per a la nostra salut

Avui presentarem les avellanes, un fruit sec que possiblement has consumit com a snack, en algun còctel de fruits secs o també amb alguna xocolata. Aquest petit fruit ens aporta grans nutrients i beneficis per a la nostra salut i, a més, és un producte de proximitat ja que la zona on vivim és rica en producció d’avellanes.

És un fruit molt saludable, sobretot quan es consumeixin en el seu estat més pur, és a dir, cru. Contenen nutrients importants per a la nostra salut com ara minerals, vitamines, proteïnes, fibra i grasses saludables.

Tot seguit en fem cinc cèntims;

  • Com hem comentat anteriorment, les avellanes contenen una important quantitat de micro-nutrients com ara la vitamina E, vitamina B; B1, B2 i B9, i vitamina A i C.
  • Al ser una font de vitamina B9, són beneficioses especialment durant l’embaràs per a prevenir danys neuronals en el fetus. A més, augmenten la formació de llet materna.
  • També podem destacar minerals com ara el potassi, calci, magnesi, fòsfor i manganès.
  • A més, contenen flavonoides, capaços de millorar la circulació i afavorir la salut del cervell. Són beneficioses per a millorar el rendiment intel·lectual i afavorir la memòria.
  • Aquest fruit sec conté grasses saludables (un 76% aproximadament, i predomina l’omega 9) que poden ajudar a protegir la salut del cor.
  • Són una bona font d’àcid oleic, que pot ajudar a reduir els nivells de colesterol dolent, i pot ajudar a elevar el colesterol bo.
  • Les avellanes crues són una font moderada de proteïna vegetal (un 7% aproximadament); aporten energia física al cos i també agilitat mental. A més, reparen les cèl·lules dels ossos, mantenen el to muscular, estabilitza el ritme cardíac i prevé la hipertensió.
  • Cuiden la teva pell, cabells i ungles. També cuida les nostres dents i ossos. A més contenen antioxidants que aporten propietats d’antienvelliment.
  • Gràcies a les grasses saludables juntament amb la fibra que contenen, les avellanes produeixen un efecte saciant. Per aquest motiu són utilitzades a les dietes d’aprimament ja que a més de saciar-nos ens aporten forces i energia. Al contenir fibra, ens ajudarà a depurar el nostre organisme. Per altra banda, els antioxidants que aporten també ens facilitaràn la digestió. Cal consumir-ne en proporcions moderades ja que també aporten greixos i, per tant, són calòriques.

 

Quantes avellanes puc consumir al dia? Quin moment és el més idoni?

  • La proporció ideal és la quantitat que ens cap en mig puny de la mà, “un grapadet”.
  • Si consumin aquests 20 grams d’avellanes (aproximadament) estarem obtenint totes les propietats i beneficis esmentats anteriorment i, a més, ens proporcionaràn l’energia que el cos necessita per afrontar l’activitat física del dia.
  • Una bona opció per a consumir-ne és a l’esmorzar; ens aportarà energia i alhora ens saciarà per aguantar fins al següent àpat. També podem consumir-ne a l’hora de berenar, ja que és un moment del dia on comencem a tenir gana i encara queden hores fins arribar al sopar. Consumir-ne en aquest moment ens ajudarà a aguantar la gana i alhora ens aportarà energia per acabar la jornada.
  • Una altra opció seria afegir-ne en els nostres dinars (però no de manera abundant).

 

Per a qui van especialment bé les avellanes?

Resulten especialment aconsellables per a persones amb malalties cardiovasculars i obesitat, ja que a més de ser riques en fibra insoluble (quasi un 10% de la seva composició), tenen propietats per a reduir el colesterol dolent i saciar la gana.

Com consumir-les?

Tots els fruits comestibles que proporciona la natura són altament nutritius, sempre que estiguin poc —o gens— processats i conservin la seva estructura.

Tot i que pel gust és més sabrosa i alhora addictiva l’avellana torrada, és millor consumir-la en el seu estat més pur i natural; crua.

Tot seguit adjuntem algunes receptes que contenen avellanes i també alguna idea per afegir-ne als teus plats:

Hummus amb pesto d’avellanes

1

 

Hummus d’avellanes, porro i ceba

2

 

Rotllets de salmó amb philadephia i avellanes

7

Calamars farcits d’avellanes

8

 

Curry de llenties, espinacs i avellanes

9

 

Cuscus d’avellanes, sèsam i salmó

5

 

Truita d’avellanes, nous i panses

10

 

Pastís de pastanaga, avellanes i nous

3

 

Nutella casolana

1.1

 

Beguda d’avellanes casolana

6

 

webgrafia:

https://mejorconsalud.com/las-grandes-propiedades-que-aportan-las-avellanas/
http://www.botanical-online.com/avellanas.htm
http://www.botanical-online.com/avellana-cruda-tostada.htm
https://unisima.com/salud/avellana-propiedades-beneficios-contraindicaciones/
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s